Een vraag? Een suggestie?
Tel.: 015 78 7600
Mail: klant.BE@wolterskluwer.com
Vul het formulier in


Verkeersvademecum 2023 (NIEUW)



In editie 2023 van het Verkeersvademecum werden alle wetswijzigingen verwerkt tot en met 1 december 2022. U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop, waar u ook een overzicht vindt van de verwerkte wetswijzigingen.

Interventiezakboekje 2023 (NIEUW)



Het Interventiezakboekje 2023 bestaat uit 73 alfabetisch geordende fiches. Zij geven uitleg over de wettelijke en bestuurlijke aspecten van verschillende soorten interventies. U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop.
 

Zakboekje strafrecht 2022



Het Zakboekje Strafrecht is een onmisbaar werkinstrument voor iedereen die beroepshalve met het strafrecht omgaat. Voor politieambtenaren onmisbaar om betrouwbare pv’s op te stellen. U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop.

Wetboek wegverkeer en wegvervoer



Het Wetboek wegverkeer en wegvervoer bevat alle belangrijke verkeersgerelateerde wetteksten die van toepassing zijn in Vlaanderen. Daardoor is het boek een onmisbaar werkinstrument voor de dagelijkse politiepraktijk en tijdens de politionele opleidingen. U kunt het wetboek meteen bestellen via onze webshop.

Tot 20% korting op onze politiepublicaties

Wolters Kluwer heeft een uitgebreid gamma aan zakboekjes over politiethema's: o.a. verkeer, interventie, politiestatuut, strafrecht en milieuhandhaving. Bekijk het volledige aanbod in onze webshop en krijg tot 20% korting bij de aankoop van meerdere exemplaren voor uw korps of dienst.

Nieuwe reeks aantakkingstrajecten bij tweede proefproject met ecocombi’s in Vlaanderen

Nieuws - 12/03/2020
-
Auteur 
Laure Lemmens


Vlaams mobiliteitsminister Lydia Peeters heeft een tweede reeks aantakkingstrajecten goedgekeurd binnen het tweede proefproject Langere en Zwaardere Vrachtwagens (LZV’s). Het gaat om wegen in de gemeenten Aalter, Dilsen-Stokkem, Evergem, Grimbergen, Hoogstraten, Laakdal, Machelen, Olen, Oostende, Oostrozebeke, Opglabbeek, Turnhout, Wielsbeke, Zellik en Zwijnaarde.
De trajecten zijn aangevraagd door transportfirma’s die een vergunning hebben binnen het LZV-project. Voor hen een absolute noodzaak om vanuit de vertrekplaats naar het vastgelegde basisnetwerk te kunnen rijden. Want tijdens het project mogen de zogenaamde ecocombi’s normaal gezien alleen op een vastgelegd basisnetwerk van wegen rondrijden. Tenzij ze een vergunning aanvragen voor aantakkingstrajecten, stukken weg van de vertrekplaats tot aan het basisnetwerk. Goed nieuws voor de firma’s die de trajecten hebben aangevraagd, maar ook voor de andere vergunninghouders. Want de wegen zijn ook voor hen toegankelijk.

Bron:  Ministerieel besluit van 19 februari 2020 tot goedkeuring van aantakkingstrajecten als vermeld in artikel 7, vierde lid, 2°, van het besluit van de Vlaamse Regering van 19 januari 2018 betreffende de bescherming van de verkeersinfrastructuur in geval van vervoer met langere en zwaardere slepen in het kader van een tweede proefproject, BS 12 maart 2020.