Ook tijdens de Corona-crisis garanderen we onze klantenservice
Wolters Kluwer volgt de ontwikkelingen
van COVID-19 op de voet.
We stellen alles in het werk om de gezondheid
en de veiligheid van onze werknemers,
hun families en onze klanten veilig te stellen
en dit zonder de dienstverlening aan onze klanten te onderbreken.

U kunt intussen onverminderd op ons blijven rekenen.
De meeste medewerkers kunnen thuis werken,
ook ons Customer Service Team.
U kan hen nog steeds tijdens de kantooruren,
elke werkdag tussen 8u30-12u30 en 13u30-16u30,
bereiken.


Een vraag? Een suggestie?
Tel.: 015 78 7600
Mail: klant.BE@wolterskluwer.com
Vul het formulier in

Interesse?

Wenst u volledige toegang tot wetgeving, rechtspraak, praktische commentaarteksten en nieuwsberichten op maat van politiediensten?



Zakboekje strafrecht 2020 (NIEUW)



Praktisch werkinstrument voor iedereen die beroepshalve met het strafrecht omgaat. Volledig geüpdatet en uitgebreid met nieuwe commentaarteksten (o.a. over vruchtafdrijving, grafschennis, belaging, schending van het beroepsgeheim, bijzondere vormen van oplichting, handel in menselijke organen). U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop.

Efficiënt aankopen met overheidsopdrachten (NIEUW)



Het pas verschenen boek Efficiënt aankopen met overheidsopdrachten is een gids om verantwoord om te gaan met overheidsgeld en tegelijk de kwaliteit van de aan te kopen goederen en diensten te verbeteren. Het legt de noodzakelijke handelingen uit per fase van het inkoopproces. U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop.

Zakboekje politiestatuut 2020



Met het Zakboekje Politiestatuut 2020 hebt u duidelijke en volledige basisinformatie over het personeelsstatuut bij de politie. Daarnaast krijgt u een actueel antwoord op alle onduidelijkheden en vragen over dit statuut in volle evolutie. U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop.

Verkeersvademecum 2020



In editie 2020 van het Verkeersvademecum werden alle wetswijzigingen verwerkt tot en met 1 december 2019. U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop, waar u ook een overzicht vindt van de verwerkte wetswijzigingen.

Interventiezakboekje 2020



Het ‘Interventiezakboekje 2020’ bestaat uit 72 alfabetisch geordende fiches. Zij geven uitleg over de wettelijke en bestuurlijke aspecten van verschillende soorten interventies. Het hele boekje is geüpdatet en in vergelijking met editie 2019 zijn er fiches toegevoegd over 'Camerawet politie', 'Cannabis light' en 'Drones'. U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop.

Tot 20% korting op onze politiepublicaties

Wolters Kluwer heeft een uitgebreid gamma aan zakboekjes over politiethema's: o.a. verkeer, interventie, politiestatuut, strafrecht en milieuhandhaving. Bekijk het volledige aanbod in onze webshop en krijg tot 20% korting bij de aankoop van meerdere exemplaren voor uw korps of dienst.

Politiezone CARMA opent virtuele loketten in Bree en Houthalen-Helchteren

Nieuws - 04/03/2020
-
Auteur 
Tom Depla


Politiezone CARMA (As, Bocholt, Bree, Genk, Houthalen-Helchteren, Kinrooi, Oudsbergen en Zutendaal) zorgt voor een primeur in ons land. In het politiekantoor in Bree en in het gemeentehuis van Houthalen-Helchteren openden de eerste virtuele politieloketten. Burgers kunnen in een lokaal met een driedimensionaal scherm live in gesprek gaan met een inspecteur op een andere locatie, een klacht indienen of een melding doen. Het volledige proces, van de identificatie tot de handtekeningen, is gedigitaliseerd en volgens de zone zeer gebruiksvriendelijk. Later krijgen ook de andere zes gemeentes in de zone een virtueel loket. Politie CARMA streeft met de loketten naar meer lokale dienstverlening in alle gemeentes en op elk moment van de dag.


(Beeld: YouTube - Politie CARMA)

Het virtuele loket maakt gebruik van ‘Holographical Reality’, ook wel ‘Digitale Teleportatie’ genoemd. Dat is een gepatenteerde technologie die hogedefinitiebeelden genereert binnen de driedimensionale setting van een kamer. “Dankzij het levensechte, driedimensionale beeld met oogcontact blijft het gesprek natuurlijk en persoonlijk. Het lijkt alsof de inspecteur ter plaatse is”, aldus de zone in een persbericht. “Dankzij dit project zullen de wijkinspecteurs meer aanwezig kunnen zijn in hun wijken. Enkel voor aangiftes en klachten zullen zij de burger doorverwijzen naar het loket.” Voor de afhandeling van dringende situaties moeten mensen nog altijd contact opnemen met de dienst 101.

Ticketingsysteem

Een vaste groep van gespecialiseerde medewerkers bedient alle loketten vanop een gecentraliseerde locatie. Hier zijn maximaal vier ‘virtuele’ inspecteurs gelijktijdig aan het werk, onder de coördinatie van een hoofdinspecteur. Om de klanten en de inspecteurs een duidelijk zicht te geven op het aantal wachtenden, is er een ticketingsysteem voorzien. De klanten nemen een ticket en zien op een infoscherm welke tickets nog in de wachtrij zitten, en op welke locaties de andere klanten zich bevinden. Ook de inspecteurs houden altijd het overzicht over de wachtenden.

10 virtuele loketten

Het project is volgens de zone uniek in de wereld door de toegepaste techniek in combinatie met de schaalgrootte. In totaal zullen er in de 8 gemeenten van de zone 10 virtuele loketten geïnstalleerd worden in gemeentehuizen en politiekantoren. In Genk en Oudsbergen komen er telkens twee loketten. Op termijn zijn ook nog andere openbare locaties een optie, of zelfs een mobiele unit op evenementen.

Politiezone Carma telt 400 personeelsleden die samen instaan voor de dienstverlening aan 176.000 burgers.

Op YouTube vindt u een filmpje dat de werking en de mogelijkheden van het virtuele loket laat zien.