Een vraag? Een suggestie?
Tel.: 015 78 7600
Mail: klant.BE@wolterskluwer.com
Vul het formulier in


Verkeersvademecum 2023 (NIEUW)



In editie 2023 van het Verkeersvademecum werden alle wetswijzigingen verwerkt tot en met 1 december 2022. U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop, waar u ook een overzicht vindt van de verwerkte wetswijzigingen.

Interventiezakboekje 2023 (NIEUW)



Het Interventiezakboekje 2023 bestaat uit 73 alfabetisch geordende fiches. Zij geven uitleg over de wettelijke en bestuurlijke aspecten van verschillende soorten interventies. U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop.
 

Zakboekje strafrecht 2022



Het Zakboekje Strafrecht is een onmisbaar werkinstrument voor iedereen die beroepshalve met het strafrecht omgaat. Voor politieambtenaren onmisbaar om betrouwbare pv’s op te stellen. U kunt het boek meteen bestellen via onze webshop.

Wetboek wegverkeer en wegvervoer



Het Wetboek wegverkeer en wegvervoer bevat alle belangrijke verkeersgerelateerde wetteksten die van toepassing zijn in Vlaanderen. Daardoor is het boek een onmisbaar werkinstrument voor de dagelijkse politiepraktijk en tijdens de politionele opleidingen. U kunt het wetboek meteen bestellen via onze webshop.

Tot 20% korting op onze politiepublicaties

Wolters Kluwer heeft een uitgebreid gamma aan zakboekjes over politiethema's: o.a. verkeer, interventie, politiestatuut, strafrecht en milieuhandhaving. Bekijk het volledige aanbod in onze webshop en krijg tot 20% korting bij de aankoop van meerdere exemplaren voor uw korps of dienst.

Ruim 8 op 10 flitspalen op Vlaamse gewest- en snelwegen permanent operationeel

Nieuws - 09/05/2018
-
Auteur 
Tom Depla


Gemiddeld 84% van de 1.400 flitspalen op de gewest- en snelwegen in Vlaanderen is permanent operationeel. Vier jaar geleden was dat slechts 69%.

Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) beheert ongeveer 1.400 flitspalen op de gewest- en autosnelwegen in Vlaanderen. De meeste (76,5%) staan op de gewestwegen. Drie vierde van de flitspalen zijn roodlicht-snelheidscamera’s, die dus zowel roodlichtnegatie als snelheid controleren.
100% niet mogelijk
Wegenwerken, aanrijdingen, vandalisme en technische defecten zorgen ervoor dat het nooit mogelijk is om 100% van de flitspalen operationeel te hebben. In de strijd voor meer verkeersveiligheid gaf Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts vier jaar geleden de opdracht aan het AWV om het aantal flitspalen dat permanent operationeel is op te trekken van 69% naar 84%. Die doelstelling werd nu bereikt.
Nog achterstand in Limburg
Elke provincie haalt de doelstelling om gemiddeld 84% van de flitscamera’s operationeel te hebben, behalve Limburg. “De inhaalbeweging in Limburg was wel even groot als in de andere provincies, maar de historische achterstand was veel groter”, zegt Weyts. “Ik verwacht dat Limburg tegen eind 2018 kan aanpikken met het gewenste gemiddelde van 84%.”